Kurzstreckenflug vs. ICE Sprinter (Allgemeines Forum)

idle2, BDK, DN, BHDF, Mittwoch, 09.06.2021, 11:00 (vor 1044 Tagen) @ ant6n

Danke für den Link.

Interessant finde ich folgenden Absatz:

"The largest metro region in Germany is the Rhine-Ruhr, with around 10 million people, not many fewer than Paris. It is polycentric, which normally works against a region – passengers are more likely to be traveling to a destination far from the central train station – but in this case works in favor of it, since the east-west network branches and makes stops at all major cities in the region. The second largest region is Berlin, with around 5 million people, twice as many as Lyon and three times as many as Marseille. Comparing this with Paris-Lyon and Paris-Marseille, an all-day frequency of six trains every hour is reasonable, two connecting Berlin to each of Cologne, Wuppertal-Dusseldorf, and the Ruhr proper from Dortmund to Duisburg."

Die Aussage widerspricht dem Mantra, dass Deutschland aufgrund der Siedlungsstruktur nicht mit Frankreich vergleichbar wäre und (echter) HGV in Deutschland sich aufgrund der potentiellen Fahrgastzahlen nicht lohnen würde.

Grüße

--
Das Licht am Ende des Tunnels könnte auch ein Zug sein.


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