Fahrgastrechte Belgien / International / SNCB (Allgemeines Forum)

Tobs, Region Köln/Bonn, Freitag, 24.01.2025, 14:25 (vor 16 Tagen) @ timberlin

Hallo!
ich habe ein Ticket bei der belgischen Bahn gekauft von Brüssel nach Leipzig über FFM. Durch eine Verspätung in Frankfurt (in Deutschland entstanden) habe ich meinen Anschlusszug verpasst und würde gerne Fahrgastrechte geltend machen.
Bei der belgischen Bahn sehe ich jedoch nur die Möglichkeit Fahrgastrechte für inner-belgische Verbindungen geltend zu machen (https://www.belgiantrain.be/de/support/customer-service/compensation) kennt jemand da ein besseres Vorgehen?
Grüße

Hallo,

"4. How to obtain your compensation?

If your journey by Eurostar or TGV INOUI has been delayed, the on-board personnel or the staff at your destination station will usually hand you a form, which you just fill in and send within three months of the date of travel, along with your rail tickets, to the Customer Service Department whose address is given on the document.

Notice: the fact of being in possession of a compensation application form does not automatically entitle you to compensation.

If you have taken any other international train, or if you didn't receive a document in spite of a delay on Eurostar, please use our Customer Care's online contact form to apply for your compensation within three months of the date of travel."

Quelle: https://www.b-europe.com/EN/Legal/Passenger-Rights (Noch keine deutsche Version!)

-> Formular: https://www.b-europe.com/DE/Kontakt/Kundendienst (auf Deutsch)

Ist halt in Belgien streng getrennt in inter- und national. -;)


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