Nuremberg-Cheb (Allgemeines Forum)

Jogi, Montag, 30.11.2009, 19:29 (vor 5872 Tagen) @ Daniel

Hello Daniel,

I don't know why the DB doesn't offer IC-services between Nuremberg and Praha. Wenn "Karlstejn" and "Egrensis" were cancelled in 2003 (?) it was said that workings in Czech Republic have been the reason and that in five years - so 2008 - the trains will run again. We know the result...

For sure one reason ist that Nuremberg-Marktredwitz-Cheb is not electrified. And the electrification of this line would be very difficult (and expensive ;) because of many low tunnels. For the cable the ceiling must be elevated or the tracks must be lowered.

For me an other reason is the new high speed line Nuremberg-Erfurt: ift Nuremberg-Marktredwitz(-Hof) would be electrified it would be for private operators a cheap and relatively fast alternative for offering trains running from Munich to Berlin via Hof - Leipzig and to Dresden. These trains would be a competition for the ICE.

Best regards, Jogi

Kleine Übersetzung: Daniel fragte, warum die DB keine ICs mehr zwischen Nürnberg und Prag anbietet, wo doch die CD an ihrer Strecke baut?
Ich antwortete, dass der rote Riese die zwei IC 2003 eingestellt hat, damals mit der Begründung wegen fünfjähriger Bauarbeiten auf tschechischer Seite. Die Nichtwiedereinführung hängt wahrscheinlich auch mit der fehlenden und wegen der niedrigen Tunnel schwer durchführbaren Elektrifizierung der Strecke Nürnberg-Marktredwitz zusammen.
Dann spielt für mich noch die NBS N-EF eine Rolle, da eine durchgehend elektrifizierte Sachsen-Franken-Magistrale recht schnelle und günstige Möglichkeiten für private Anbieter sind, Züge zwischen München und Berlin (über Hof-Leipzig) sowie Dresden (über Hof-Chemnitz) anzubieten.


gesamter Thread:

 RSS-Feed dieser Diskussion

powered by my little forum